Visseral Manuel Terapi

Visseral manuel terapi nedir?

Visseral Manuel Terapi( İç organların elle tedavisi) ellerin yardımı ile uygulanan, iç organların ciltte yansıma bölgelerini değerlendirerek hastalık tanısı koyma ve tedavi etme yöntemidir.

Herhangi bir iğne, enjeksiyon veya ilaç içermeyen ve eğitimli ellerde yapılan doğru uygulama ile bilinen bir yan etkisi olmayan bu yöntem vücuttaki fonksiyonel (normal çalışma) ve yapısal dengesizliklerin giderilmesinde önemli bir rol oynamaktadır.

Visseral manuel terapinin uygulandığı durumlar nelerdir?

Deneyimli ellerde uygulandığında organların sarkması, yer değiştirmesi, şişkinlik ve bası oluşturmasıyla ortaya çıkan ağrı, sindirim sistemine ait sorunları giderir. Hepimiz çevremizde ‘sürekli karın ağrısı çeken ancak tetkiklerde hiçbir şey bulunamayan’, ‘ağrıları olan ancak yapılan her türlü müdahaleye rağmen bundan bir türlü kurtulamayan’ kişilerin yakınmalarını duymuşuzdur. Özellikle, altta yatan belli bir organik neden bulunamayan vakalarda, “Senin bu şikayetin sinirsel” denilen ve araştırmanın bırakıldığı o çıkmaz sokaklarda Visseral Manuel Terapi’den çok iyi sonuçlar alınabilmektedir. Bazen tek başına bazen bazı teknikler ile kombine edilerek çeşitli sorunlara çözüm olabilmektedir. Visseral manuel terapide amaç ağrıyı ortadan kaldırmaktan ziyade ağrıya sebep olan nedenleri bulup onları düzeltmektir. Sorunun kaynağı bulunup tedavi edildiğinde, ağrı da ortadan kalkar. Yıllar süren diyet değişiklikleri ve ilaç kullanımlarına rağmen düzelmeyen barsak sorunlarında, özellikle kabızlık durumlarında bu terapinin faydaları azımsanamayacak kadar fazladır. Depresif durumlarda, duygulanım problemlerinde, gastritten tutun pankreas fonksiyon bozukluklarına kadar bir çok alanda visseral Manuel Terapi uygulanabilmektedir.

Bir diğer uygulama alanı ise bebeklerde baş belası olarak bilinen kolik ve fonksiyonel karın ağrısıdır. Çocuk hekimlerinin yaklaşımı, deneyip görme şeklinde ilaç kullanımından yanadır ancak tüm ilaçların kullanılmasına rağmen başarı şansı oldukça düşüktür. Visseral Manuel Terapi ile organların fonksiyonunun düzeltilmesi ile şikayetler hızla azalır ve acil ziyaretleri sonlanabilir.

Visseral Manuel Terapi bacak ve ayaklardaki dolaşımın rahatlamasına yardımcı olur. Lenfödem masajı ile birlikte uygulanabilir. Kalp, akciğerler, meme, tiroid de karın organları dışında manuel visseral terapi uygulanabilen organlardır. Operasyonlardan sonra oluşmuş yapışıklıklara bağlı sorunlar, fıtık (herni), endometriozise bağlı yapışıklıklar, fibromiyaljide yararlıdır. Şiddetli menstruasyon ağrıları, reflü ,iç organ sorunları yansımasıyla gelişen bel sırt ağrılarında uygulanmaktadır. Huzursuz bacak sendromu, FMF, çocukluk çağı gece işemeleri, vertigo, kalp ritm bozukluklarında da yararlıdır. Akupunktur, nöral terapi, kinezyotape( ağrı bantları), manuel terapi, postizometrik gevşeme egzersizleri eklenerek etkinliği arttırılabilir.

Bu tedavide, genel vücut sağlığının korunması için organ fonksiyonlarının düzgün olmasının sağlanmasına çalışılmaktadır. Dolayısı ile aralıklı yapılan Visseral Manuel Terapi ile ortaya çıkabilecek sistemik problemlerin de önlenebileceği savunulmaktadır. Eklem problemleri için safra kesesinin, sinir sistemi dengelemesi için karaciğerin, metabolizmanın düzenlenmesi için pankreasın, sindirim ve emilim problemlerinin giderilmesi ya da önlenmesi için barsakların, mesane prostat kaynaklı problemlerde önleyici ve bazı durumlarda tedavi edici olması açısından alt karın bölgesinin uyarılması önerilmektedir. Bu uyarı da en iyi şekilde Visseral Manuel Terapi ile yapılabilir.