Hipnoz

Hipnoz nedir?

Konsantrasyon ve odaklanmanın en üst düzeye çıktığı özel bir zihinsel durumdur. Bir içe bakış, kendini tanıma ve yeniden şekillendirme sürecidir.

Hipnoz güvenli bir tedavi midir?

Evet, hipnoz psikolojik sorunların çözümünde konforlu,  hızlı, etkili ve güvenli bir tedavidir. İnsanlar günlük hayatlarında kendiliğinden hipnoza girer. Kitap okurken kitabın içindeki dünyaya dalıp kapıyı duymama, araba kullanırken yola dalıp gitme (yol hipnozu) vb. Hipnozla kendiliğinden, kontrolsüz olan bu hayal dünyasına dalmalar kontrol altına alınarak kişinin problemlerini çözmede kullanılır. Sadece iletişim kurulamayan, IQ seviyesi düşük kişiler hipnoz olmaz.

Bilinç kaybı, irade kaybı, uyanmama olur mu?

Olmaz. Kontrol tamamen kişidedir. Her şeyi hatırlar. İstemezse hipnoza girmez. Kontrol kişide olduğu için istemediği şeyleri söylemez. Uyku olmadığı için uyanamama olamaz.

Psikolojik rahatsızlıklar nasıl oluşur?

Bilinçaltı bebeklik döneminden itibaren adeta bir “kayıt cihazı” gibi çalışıp kendisi için gerekli tüm bilgileri depoluyor. Önemli olmadığını düşünülen hatta unutulduğu sanılan bilgiler bile aslında bilinçaltında silinmez bir şekilde depolanmakta ve hayatın değişik dönemlerinde ortaya çıkabilmektedir. İnsanlar neden farklı şeyleri sever? “Ağrı eşiği” denen durum kişiden kişiye nasıl bu kadar farklı olabiliyor? Tüm bunların cevabı bilinçaltındadır.

Zihin maalesef olumsuz olan bilgileri (korkma, başarısızlık, hastalanma, kazada yaralanma, ölme, tecavüze uğrama, yalnız kalma, sakat kalma gibi…) zıttı olan olumlu bilgilerden çok daha hızlı ve kolay alır. Bu nedenle çocukluk çağında çok az olan korkular ve endişeler zamanla (eğer  yeterince filtrelemezse) erişkinlik döneminde artarak bir çığ gibi büyür. Zamanla olumsuz düşüncelere, olumsuz düşünceler olumsuz duygulara, olumsuz duygular olumsuz davranışlara sebep olur. Temeldeki bozuk, artık işe yaramayan düşünce düzeltilmedikçe olumsuz davranışlara çözüm bulunamaz (takıntılar, fobiler, panik ataklar, tik, kekemelik vb).

Zihin  ve beden bir bütündür. Zihin asla kendi aleyhine çalışmaz. Bazen ilk başta işe yarayan kararlar zamanla kişiye zarar verir hale gelebilir. Bu fark edilmez, yeni kararlar alınmazsa, açılan parantez kapatılmazsa sorunlar ortaya çıkar. Mesela çocukluğunda sarılık olan çocuğa doktor iyi ( kalorili ve vitaminli ) beslenmesini söyler. Çocuk bunu uygular ve iyileştikten sonra bu kararı değiştirmezse sonrasında kilo sorunu olabilir.

Hipnoz neden etkili ve güvenli bir tedavidir?

Çünkü sorunların kaynağı bilinçaltında saklandığı gibi çözümler de bilinçaltındadır. Bu kişiye özel tedavide kişinin kendini keşfetmesi sağlanır. Olumsuz, artık işe yaramayan  düşünceler bulunarak yerlerine yine kişinin kendinin bulduğu olumlu düşünceler yerleştirilir. Sorun kökünden ve hızlı bir şekilde çözülür.

İlaçsız bir tedavi yöntemi olduğu için kişiler leblebi gibi uzun süreli antidepresan ilaç kullanımına bağlı yan etkilerden korunmuş olacaklardır.

Çocuklarda da özellikle geceleri yatak ıslatmalarının tedavisinde, cerrahi ameliyatlar, diş tedavileri öncesi gerginliklerin azaltılması ve rahatlamalarının sağlanmasında, diş gıcırdatmalarının azaltılmasında, tırnak yemelerin engellenmesinde, tikler, panik atak, fobilerin tedavisinde güvenle kullanılan bir uygulamadır.

Hipnoz stres temizliği ve yönetimini sağlar.

Stres vücudu ve yaşam kalitesini düşüren, ileride yaşanabilecek hastalıkların oluşmasına neden olan veya var olan hastalıkların şiddetlenmesini, tedaviye cevap vermemesini sağlayan bir durumdur. Kronik (uzun süreli, kimi zaman hayat boyu süren) hastalıklarda stres kontrol altına alınmadan hastalığın kontrol altına alınması mümkün değildir. Hipnozla kaliteli, konforlu ve etkili bir stres temizliği  ve yönetimi sağlanır.

Hipnozun etkili olduğu diğer alanlar nelerdir?

*Bağımlılıkların  (sigara, alkol, yeme) tedavisi

*Sporda, sanatta gücün ve yaratıcılığın en iyi şekilde ortaya çıkarılmasında hipnoz son derece yararlı bir yöntemdir.

*Çocuklarda ve erişkinlerde sınav başarısının arttırılması, sınav paniğinin giderilmesinde son derece etkili bir yöntemdir.

Hipnoz için neden kliniğimizi tercih etmelisiniz?

*Etkisi kulak akupunkturuyla desteklendiği için

*Etkisi nefes terapi ile desteklendiği için