Aromaterapi

Aromaterapi nedir?

Aromaterapi bitkilerin kök, yaprak veya çiçeğini damıtarak elde edilen yağların fiziksel duygusal ve ruhsal sağlık için, hastalıkları önlemek ve oluşmuş olan hastalıkları tedavi etmek amacı ile kullanılan, yüz yıllardır kullanılan bir tedavidir.

Aromaterapi hangi alanlarda kullanılır?

Ne yazık ki ülkemizde aromaterapi daha çok kozmetik ve masajla gündeme gelmiş, şifa olarak kullanımı geri planda kalmıştır.

Aromaterapide kullanılan yağlar ilaçlar gibi vücuda yabancı değildir, bizzat hücrelerin kendi zarı ve kendi yapıtaşları ile benzerlik göstererek etki etmektedir. Yıllar içinde mikroplar sentetik ilaçları tanımış ve direnç kazanmışlardır; ancak aromaterapi yağları mikropların yapı taşlarından olduğundan direnç kazanılması söz konusu değildir.

Öz yağlar zihinsel boyutta başta stres, depresyon, dikkat eksikliği, kaygı bozukluğu gibi psikolojik rahatsızlıklarda etkilidir. Fiziksel boyutta egzama, atopik dermatit, pişik, isilik, ürtiker, sivilce gibi cilt problemleri, alerjik astım, bit ve haşereleri uzaklaştırma, bağışıklığı güçlendirme, kabızlık yanık, mantar, gaz (kolik), saçkıran, kas, baş ve eklem ağrıları, kadın hastalıkları gibi aslında sayısız bedensel rahatsızlığın tedavisinde kullanılır.

Aromaterapi için neden kliniğimize gelmekisiniz?

Uzman kontrolünde, gerçek aromatik yağlar kişiye özel hazırlanmaktadır. Aksi takdirde gerçek yağlar yerine aktarda, markette satılan sentetik yağların kullanılması ya tedavi edici etkinin oluşmamasına ya da tıpkı ilaçlar gibi ciddi yan etkilere sebep olabilmektedir.