Akupunktur Nedir?

Vücutta tıpkı kanın damarlarda akması gibi kendi özel kanallarında akan enerji vardır. Qi adı verilen bu yaşam enerjisi bozulduğunda, arttığında veya azaldığında hastalıklar ortaya çıkar. Akupunktur bozulmuş olan Qi’nin enerji kavşaklarına uygulanan özel ince iğnelerle yeniden dengelenmesi ve vücudun kendini tamir mekanizmasının çalıştırılmasıdır.

Akupunktur nasıl etki eder?

*Sinir sistemi yoluyla (endorfinler gibi ağrı kesici maddeler)

*Hormonlar ile

*Kan damarlarının uyarılması ile

*Bağışıklık sistemini güçlendirerek

*Kas gevşemesi ile

Akupunktur hangi hastalıkların tedavisinde kullanılır?

Akupunkturun en etkili olduğu alan ağrılı hastalıklardır. Baş ağrıları ve migren, romatizma ağrıları, bel-boyun fıtığı ağrıları, kireçlenme, adet ağrıları, fibromiyalji gibi. Sindirim sistemi hastalıkları, psikolojik rahatsızlıklar, bronşit, astım, alerjiler, kadın hastalıkları ve doğum, sigara bırakma, zayıflama (genellikle kulak akupunkturu kullanılır), hipertansiyon, depresyon, uykusuzluk

Kulak akupunkturu nedir?

Kulak bedenin hemen hemen her uzvuyla ilgili bir akupunktur noktası barındırdığından hastalıkların belirlenmesinde ve hedef odaklı tedavisinde yardımcı olmaktadır.

Mikrosistem denilen bazı vücut bölümlerinde vücudun tamamının temsili vardır. Kulak, el, ayak, dil, göz gibi. Mikrosistemler bedenin hemen hemen her uzvuyla ilgili bir akupunktur noktası barındırdığından hastalıkların tanı ve tedavisinde kullanılmaktadır.

Kulak vücuttaki tüm organların, bazı hormonların, bazı ilaçların kulak kepçesinde temsil edildiği alanlar vardır. Kulak akupuntur yoluyla adeta bir bilgisayar klavyesi gibi kullanılarak vücuttaki hastalıkların, hormon düzensizliklerinin, omurga ve iç organlara ait problemlerin, ağrı tedavisi (çok etkili), sigara bağımlılığı, kilo problemlerinin tedavisinde, depresyon, gece işemeleri, alerji, gebelik bulantıları, uyku problemlerinde ve daha bir çok rahatsızlık ve onlara ait belirtilerin ortadan kaldırılmasında başarı ile kullanılmaktadır.