Hacamatın Ağrı Giderici Etkisi

20.02.2020

Büyük bir koşudan sonraki günün sancıları, sizi hayattan bezdirecek kadar dramatik olabilir. Kendinizi rahatlatmak için yaptığınız bir koşu bunu sürekli yapan biri değilseniz, ertesi gün bacaklarda ciddi ağrılara yol açacaktır. Aspirine veya reçeteli ağrı kesicilere başvurmak yerine, onlarca yıldır kas gerginliği ve ağrısı olan insanlara yardımcı olduğu kanıtlanmış bir yöntemi deneyin ; kupa tedavisi yani hacamatı.

Kupa Tedavisi ya da Hacamat Nedir?

Kupa terapisi ya da hacamat, sırtın ve bacakların anahtar kısımlarına cam veya plastik bardakların yerleştirilmesini içeren geleneksel yöntemlerimizden biridir. Çin, Rusya ve Almanya da yaygın bir şekilde sağlık merkezleri tarafından uygulanmaktadır. Aligned Modern Sağlık Merkezi Müdürü Dr. Lamya Kamel şöyle açıklıyor: “Kupa Tedavisi iki şekilde uygulanıyor, birincisi, etkilenen bölgeyi nazikçe çeken doğal bir vakum yaratıyor, dolaşımı iyileştirerek ve ağrıyı “uzaklaştırarak” rahatlama sağlar. İkincisinde ise vakum sonrası çizme işlemi ile kandaki toksinler uzaklaştırılır.

Tamam, Ama Bana Nasıl Yardımcı Olacak?

Kupa terapisi sadece ağrılı kaslardan ve sertlikten kurtarmakla kalmaz aynı zamanda performans artışı sağlayan doğal bir dopingtir. Yaralanmaların önlenmesi için faydalı olabilir. Hacamat ile kaslar güçlendikçe, vücudunu istediğin gibi hareket ettirebilirsin. Neredeyse risksiz olan hacamat, hareket ve esnekliği arttırmak için iyi bir rahatlatıcı araçtır.

Hacamat spor yaralanmalarını tedavi etmek için de kullanılabilir. Popüler bir şekilde yaygınlaşan ve olimpiyat şampiyonu sporcular, meşhur aktörler, sanatçılar ve doktorlarda izlerini gördüğümüz hacamat çok çeşitli rahatsızlıklar için olumlu sonuçlar veriyor.

Tedavi Türleri

Hacamat tedavinizi planladığınızda, olaya önyargısız yaklaşmak en iyisidir. Çok çeşitli bardaklar ve yerleştirme teknikleri vardır. Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Ünitemizde olumlu etkiyi en üst düzeye çıkarmak için kişiye özel uygulama yapıyoruz.

Hacamat Benim İçin Uygun mu?

Tamamlayıcı tıbbın en güzel özelliği, modern tedavilerde yaygın görülen yan etki riskinin olmamasıdır. Ancak uygulayıcıdan kaynaklı hatalar görülebilmektedir. Bu sebeple sağlık bakanlığı sadece eğitimini almış doktor ve diş hekimlerine hacamat yapma yetkisi vermiştir.

Antrenman yaparken, sizi uykulu yapan veya egzersizinizi bozan çeşitli ilaçlardan kaçınmak istersiniz. Hacamat, birçok maraton koşucusunun gergin kaslarını gevşeterek ağrılarını hafifletmesine ve rahatsızlıkların daha hızlı iyileşmesine yardımcı oldu. Bu rahatlama, düzenlenen kan akışıyla birlikte, koşu yoluna mümkün olduğunca çabuk geri dönmenize yardımcı olmak için gereken hızlı iyileşmeyi destekler.

Düşünülmesi gereken şeyler

Bu tedavi yöntemi, tek başına veya akupunktur ile birlikte kullanıldığında, yaşam kalitenizi hem kısa hem de uzun vadede potansiyel olarak iyileştirme yeteneğine sahiptir. Randevu alırken, alacağınız ilaçla herhangi bir olumsuz reaksiyon riskini almayacağınızdan emin olmak için uygulamayı yaptıracağınız doktorunuza danışmalısınız.

Yan etkiler

Hacamat, kendi başına veya akupunktur ile kullanıldığında, güvenli kabul edilir. Ortaya çıkabilecek en kötü yan etkiler, uygulama bölgesinde hafif bir renk değişikliği ve ağrıdır. Tedavi sağlayıcınız, bu yan etkilerin risklerini en aza indirerek maksimum rahatlama sağlayan bir plan hazırlayacaktır.

Hacamat Seansınızı Bugün Planlayın

Dr. Asiye Akgün Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Ünitesi, her zaman hacamat veya akupunktur tedavinizden en iyi şekilde yararlanmanıza yardımcı olmaya hazırdır. Özel durumunuz için hangi tedavilerin en etkili olacağını belirlemek için, bizimle iletişime geçebilirsiniz. Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp çözümleri ile ağrısız ve mutlu bir yaşam sürmenize yardımcı olmak bizim hedefimiz ve tutkumuzdur.