Hacamat Yaptıran Ünlüler

19.02.2020

Prens William- Kate Middleton, Justin Bieber, Madonna, Jennifer Aniston, David-Victoria Beckham, Jessica Simpson, Britney Spears, Lindsay Lohan ve Gywenth Paltrow gibi yıldız isimler hacamata yoğun ilgi gösteriyor.

Prens William-Kate Middleton'ın, Buckingham Sarayı'nda hacamat doktorlarının bulunduğu, Middleton'ın çocuklarını hacamat sayesinde sağlıklı ve kolay dünyaya getirdiği ifade edildi. Madonna ile Justin Bieber'ın da hacamatla şifa bulup, formlarını koruduğu dillerde dolaşmaya başladı. Ünlülerin hacamat yaptırırken çektirdikleri fotoğrafları sanal alemde paylaşması ve yabancı basının gösterdiği ilgi, özellikle Avrupa'da hacamatın yıldızını parlattı.

Peki, Hacamat veya Kupa Terapisi Nedir? Faydaları ve Riskleri Hakkında Bilmeniz Gerekenler.

Michael Phelps ilk kez Rio de Janeiro'daki 2016 Olimpiyat Oyunlarında oynadığında, seyirciler altın madalyalı yüzücünün vücudunda sıra dışı bir şey fark ettiler. Sırt ve omuzları, birkaç santimetre çapında yuvarlak mor çürüklerle kaplıydı.

Bu dairesel işaretlerin açıklaması neydi acaba? Evet, altın madalyalı yüzücü kupa tedavisi yaptırmıştı yani adale ve diğer ağrıları tedavi etmek için, geleneksel tıp uygulamalarından olan kupa terapisi kullanılmıştı.

New York Times'a Rio'da verdiği mülakatta Phelps, "Evet yarışmadan önce yaptırdım, neredeyse katıldığım her yarışmada da yaptırırım," dedi. “Bu yüzden dün de hacamat yaptırmak istedim çünkü ağrılarım vardı, terapist normalden biraz fazla kupa koymuştu ve haliyle bu izleri bıraktı.”

Kupa terapisi yüzyıllardır var, ancak son zamanlarda bir takım sporcular ve diğer ünlüler arasında oldukça yaygın hale geldi: Alex Naddour, ABD şarkıcı Justin Bieber; David Arquette bunlardan birkaçı.

Peki cildinize konulan birkaç kupa vücudunuzda olanları gerçekten değiştirebilir mi?

Kupa terapisinin nasıl olduğuna bir göz atalım.

Kupa Terapisi – Hacamat Nasıl Yapılır?

Kupa terapisinde doktor, vakumlanabilir hacamat kupalarını kişinin sorunlarına göre belirlenmiş bölgelere yerleştirir.

Uluslararası Kupa Terapisi Derneği'nden bir eğitimci olan Mark Perido terapiyi kısaca böyle anlatıyor. Kupadaki vakum cildin kasılmasına neden olur.

Kupa Terapisinin – Hacamatın Faydaları Nelerdir?

Kupa terapisi savunucuları, kan akışını arttırdığını düşünüyorlar ve kupa tedavisini etkili kılan şeyin cildin bu gerilme ve büzülmesi esnasında yaşananlar olduğunu söylüyorlar.

Mount Sinai Hastanesi'nde anesteziyoloji ve rehabilitasyon tıbbı yardımcı profesörü olan Houman Danesh, “Kan akışı vücudun doğal iyileşme yoludur” diyor. “Artan kan akışı, vücutta bir iyileşme tepkisini hızlı bir şekilde başlatmak için faydalıdır”

Amerikan Aile Hekimleri Akademisi'nin eski başkanı Reid Blackwelder, bunu “steril bir iltihaplanma” olarak da düşünebilirsiniz. Çünkü kupa tedavisi sürecinde kılcal damarlarınızdan dokularınıza kan çekiyor. Vücudunuz yaralandığını düşünüyor, bu nedenle iyileşmeye çalışmak için bölgeye antikorları  ve iyileştirici faktörleri göndererek inflamatuar bir tepki veriyor.

Bu nedenle, birçok ağrı temelli durumu tedavi etmek için kupa tedavisi – hacamat tavsiye edilebilir.

Sporda performansı arttırmanın yanı sıra bel ağrısı, plantar fasiit ve fibromiyalji gibi rahatsızlıkları iyileştirmeye yardımcı olmak için de kullanılır.

Özellikle sporcular için, kupa tedavisinde artan kan akışının, zorlu bir egzersizden sonra kas liflerini onarmaya yardımcı olduğu düşünülmektedir.

Kupa Terapisinin Riskleri Nelerdir?

Kupa terapisi ile ilişkili riskler küçüktür ve kan hücrelerinize verilen minimal hasar nedeniyle uygulanan bölgede cildinizde ortaya çıkan dikkat çekici dairesel morarmaları içerir.

Blackwelder “Kan kılcal damarlardan dokulara geçiyor, olan şey bu” diyor. “Terapinin çok normal bir parçası ve acı verici değil.”

Kupa Tedavisini Denemeli Misiniz?

Kupa Tedavisinin ardındaki gerçek henüz bilimsel olarak tam anlaşılmasa da, Phelps gibi başta sporcular iyileşmelerini hızlandırmak için kullanmaya devam ediyor. Bazı çalışmalar sadece Plasebo etkisi olduğunu söylese de, bu oran küçümsenecek bir miktar değildir. Tedavilerde kullanılan pek çok ilacın etkisi plesebo oranı kadardır. Yani %30 dur.

Fizik tedavi veya doktorunuzun önerdiği ilaç gibi geleneksel bir tedavi seçeneğinden rahatlamış gibi hissetmiyorsanız, o zaman bu tedaviyi ikincil bir alternatif olarak yaptırabilirsiniz diyor Dr. Blackwelder. “Kesinlikle iyi bir tamamlayıcı tıp terapisi olabilir” diyor. “İlgili riskler küçük.”

Yine de, bir kanama bozukluğunuz varsa veya kanama gibi potansiyel bir yan etkisi olan aspirin veya ibuprofen gibi bir ilaç kullanıyorsanız, kupa tedavisini erteleyin diyor. Çünkü tedavi bu durumda damarlarınıza zarar verebilir.

Jordan Taylor Men's Health Dergisi